Ak vám služba, ktorú ste riadne zaplatili, nebola poskytnutá v plnom rozsahu, máte nárok na kompenzáciu.
To platí aj pre leteckú dopravu. Kúpili ste si letenku a vaším právom je absolvovať cestu bez problémov. Ak sa vyskytnú komplikácie, môže vám vzniknúť právo na finančné odškodné – za určitých podmienok.
A to aj vtedy, ak vás na to letecká spoločnosť výslovne neupozorní. V tomto článku vám jednoducho a zrozumiteľne vysvetlíme, kedy máte nárok na kompenzáciu za meškanie alebo zrušenie letu.
Vaše lietadlo meškalo? Máte nárok na kompenzáciu?
K odškodneniu máte právo, ak sú splnené tieto podmienky:
- Prílet do cieľovej destinácie meškal o viac než 3 hodiny oproti plánovanému času.
- Príklad: Let z Bratislavy do Malagy mal pristáť o 13:50, ale pristál až o 17:00 z dôvodu technickej poruchy – nárok máte.
- Meškanie nebolo spôsobené mimoriadnymi okolnosťami mimo kontroly leteckej spoločnosti:
- náhle zhoršené počasie,
- prírodná katastrofa,
- nečakaný štrajk zamestnancov,
- občianske nepokoje alebo teroristický útok.
- Letecká spoločnosť je registrovaná v EÚ, alebo let odlieta z letiska v členskom štáte EÚ (vrátane Islandu, Nórska a Švajčiarska).
Zrušili vám let? Kedy máte nárok na odškodné?
Podmienky pre kompenzáciu pri zrušení letu sú podobné, ale s jedným rozdielom:
- Zrušenie letu nebolo spôsobené mimoriadnymi okolnosťami mimo kontroly leteckej spoločnosti.
- Spoločnosť je registrovaná v EÚ (alebo let odlieta z členského štátu EÚ).
- Aerolínia vás neinformovala včas:
- viac ako 14 dní pred odletom = nárok nemáte,
- 7 až 14 dní pred odletom bez ponuky alternatívneho letu max. 2 hodiny pred pôvodným,
- menej ako 7 dní pred odletom bez ponuky alternatívneho letu max. 1 hodinu pred pôvodným.
Neviete, či máte nárok na kompenzáciu?
Stačí pár klikov a overte si to v našej aplikácii meskanieletu.sk. Rýchlo, bez rizika a bez zbytočných papierovačiek.