Všeobecné obchodné podmienky
Spoločnosť Studio JŠ, s.r.o., so sídlom Krásno nad Kysucou 1435, Krásno nad Kysucou, PSČ: 023 02, Slovenská republika, IČO: 46 376 194, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina I, oddiel: Sro, vložka č.: 55461/L, e-mail: info@meskanieletu.sk, Tel. číslo: +421 948 452 772. Spoločnosť je platcom DPH.
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu: Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, 011 79 Žilina 1.
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“) spoločnosti Studio JŠ, s.r.o. (ďalej ako „Poskytovateľ“) ako Poskytovateľa služieb v oblasti uplatňovania kompenzácií a ostatných nárokov vzniknutých na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, v platnom znení voči leteckým prepravcom (ďalej ako „Služba“), prípadne ďalších doplnkových služieb zo strany Poskytovateľa upravujú vzájomné práva a povinnosti Poskytovateľa a osoby, ktorej ako cestujúcemu leteckou dopravou vznikli predmetné nároky, a táto prostredníctvom žiadosti na internetovej stránke Poskytovateľa s doménovým menom meskanieletu.sk alebo www.claimwin.eu požiadala o poskytnutie tejto Služby (ďalej ako „Klient“).
1.2. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť všetkých zmlúv a/alebo žiadostí, ktoré uzatvára Poskytovateľ s Klientom za účelom poskytnutia Služby.
1.3. Poskytovateľ si môže s Klientom individuálne dohodnúť písomne odchylné dojednania od týchto VOP, ktoré majú prednosť pred týmito VOP.
„Dôverné informácie” predstavujú akékoľvek informácie, ktoré nie sú verejne prístupné, a/alebo ktoré niektorá strana označí ako dôverné alebo také informácie, s ktorými sa má nakladať, vzhľadom na okolnosti známe druhej strane pri poskytnutí informácií, ako s dôvernými.
„Klient” predstavuje fyzickú osobu, ktorá ako cestujúci v leteckej preprave má nárok na kompenzáciu od leteckých spoločností podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004 v platnom znení a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu, a ktorá požiadala Poskytovateľa o poskytnutie služby odoslaním Žiadosti, následne s Poskytovateľom uzavrela Zmluvu a udelila Poskytovateľovi splnomocnenie na všetky úkony súvisiace s uplatňovaním a vymáhaním pohľadávok.
„Nárok” znamená nárok Klienta ako cestujúceho v leteckej preprave na kompenzáciu od leteckých spoločností podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004 v platnom znení a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu.
„Odmena” predstavuje odmenu Poskytovateľa za úspešné vymoženie Nárokov Klienta alebo ich časti od leteckej spoločnosti. Odmena Poskytovateľovi prináleží ako podielová odmena z každej prijatej platby na Účet pri plnení predmetu Služby, a to: a) v prípade mimosúdneho vymoženia Nároku vo výške 35% zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti + DPH; b) v prípade vymoženia Nároku súdnou cestou vo výške 25 % zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti + DPH, pričom v prípade vymoženia nároku súdnou cestou sú súčasťou odmeny tiež súdom priznané trovy súdneho a exekučného konania. „Pracovný čas” znamená čas od 09:00 do 17:00 každý pracovný deň.
„Pracovný deň” predstavuje dni od pondelka do piatku, okrem dní pracovného pokoja.
„Právne predpisy o ochrane osobných údajov” predstavujú akúkoľvek právnu úpravu, ktorou sa v Slovenskej republike aplikujú smernice a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady, prípadne aj iné právne predpisy, ktoré sa vzťahujú na ochranu alebo spracovanie osobných údajov, najmä Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej ako „nariadenie GDPR“), Smernica 2002/58 a zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej ako “Zákon o ochrane osobných údajov“).
„Služba” predstavuje službu Poskytovateľa, ktorú poskytuje pre Klienta v súlade s týmito VOP a Zmluvou, a predstavuje/zahŕňa najmä zastupovanie Klienta vo veci uplatňovania kompenzácií ako aj ostatných nárokov Klienta ako cestujúceho leteckou dopravou voči leteckým prepravcom, vzniknutých na základe Nariadenia (ES) 261/2004 a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu, alebo poskytovanie ďalších doplnkových služieb zo strany Poskytovateľa pre Klienta.
„Žiadosť“ znamená žiadosť Záujemcu o predbežné posúdenie nároku na kompenzáciu cestujúceho v leteckej preprave od leteckých spoločností najmä podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004 a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu. Žiadosť Klient odosiela Poskytovateľovi prostredníctvom formuláru na vyplnenie údajov potrebných na uplatnenie Nárokov Klienta, teda na riadne plnenie predmetu Služby Poskytovateľom. Formulár Žiadosti je možné vyplniť priamo na webovej stránke Poskytovateľa, alebo vyplnený a podpísaný zaslať na e-mail Poskytovateľa uvedený v úvode týchto VOP.
„Účet” znamená bankový účet zriadený Poskytovateľom. Sú z neho vyplácané vymožené Nároky alebo ich časti Klientovi podľa Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady č. 261/2004 v platnom znení a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu a ostatné výdavky v súlade s podmienkami týchto VOP a Zmluvou, pokiaľ ich letecká spoločnosť poukáže Poskytovateľovi.
„Webová stránka Poskytovateľa“ znamená internetovú stránku www.meskanieletu.sk.
„Záujemca“ znamená fyzickú osobu, ktorá má záujem o poskytnutie Služby, a ktorá zašle Poskytovateľovi Žiadosť prostredníctvom webovej stránky Poskytovateľa.
„Zmluva“ predstavuje príkaznú zmluvu uzavretú medzi Klientom a Poskytovateľom podľa ust. § 724 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov, v ktorej sa Poskytovateľ zaväzuje uplatňovať a vymáhať pohľadávky Klienta voči leteckej spoločnosti, ktoré vznikli na základe nariadenia EP a Rady (ES) č. 261/2004 a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu a z dôvodov uvedených Klientom.
3.1. Poskytovateľ sa zaväzuje po dobu trvania Zmluvy konať pri poskytovaní Služby v mene Klienta v rozsahu udeleného splnomocnenia a Zmluvy za účelom uspokojenia nárokov.
3.2. Poskytovateľ neposkytuje Klientovi záruku, že jeho Nároky budú uspokojené, a to ani len sčasti.
3.3. Poskytovateľ negarantuje výšku vymožiteľnej čiastky a dĺžku doby vymáhania Nárokov.
3.4. Klient výslovne súhlasí, aby Poskytovateľ prijal akékoľvek finančné plnenie Nárokov alebo ich častí v súvislosti s plnením predmetu Služby na Účet.
3.5. Poskytovateľ je oprávnený odpočítať si odmenu z vymoženej čiastky Nárokov Klienta od leteckých spoločností po pripísaní sumy na Účet.
3.6. Klient berie na vedomie, že akákoľvek komunikácia s Poskytovateľom je možná v Pracovných dňoch počas Pracovného času.
4.1. Na webovej stránke Poskytovateľa umiestnenej na doméne www.meskanieletu.sk Záujemca vyplní Žiadosť o Služby Poskytovateľa. Záujemca je povinný uviesť v Žiadosti pravdivé údaje. Údaje uvedené Záujemcom v Žiadosti sú Poskytovateľom považované za správne.
4.2. Poskytovateľ v nadväznosti na doručenie Žiadosti túto vyhodnotí a v prípade, že sa Žiadosť bude javiť ako oprávnená, zašle Poskytovateľ na e-mail uvedený Záujemcom v Žiadosti záväznú Zmluvu, resp. požiada Záujemcu o vyplnenie Zmluvy priamo na webovej stránke Poskytovateľa. Záujemca riadne, úplne a pravdivo vyplní Zmluvu, ktorú po kompletnom vyplnení potvrdí a odošle. V prípade písomného vyplnenia Zmluvy zaslanej e-mailom, Klient túto Zmluvu riadne vyplnenú a podpísanú zašle naskenovanú na e-mail Poskytovateľa, alebo poštou na adresu sídla Poskytovateľa uvedenú v záhlaví VOP. Odoslaním vyplnenej Zmluvy akoukoľvek formou Poskytovateľovi Záujemca súhlasí s týmito VOP, s ktorými sa vopred riadne oboznámil. Doručením riadne vyplnenej Zmluvy Poskytovateľovi je Služba Záujemcom riadne a záväzne objednaná, Záujemca sa stáva Klientom, a Poskytovateľ a Klient sú viazaní týmito VOP. Poskytovateľ potvrdí doručenie vyplnenej Zmluvy Klientovi na e-mail uvedený v Zmluve. Odoslanie vyplnenej Zmluvy v zmysle tohto bodu Poskytovateľovi sa považuje za záväznú objednávku Služby u Poskytovateľa Klientom a Zmluva za uzavretú. Po doručení Zmluvy bude táto objednávka zaevidovaná v systéme Poskytovateľa pod jedinečným číslom, pod ktorým ju bude možné vždy dohľadať. Klient berie na vedomie, že úspešné vymoženie kompenzácie od leteckej spoločnosti trvá min. 6 týždňov, v ojedinelých prípadoch aj viac ako 12 mesiacov.
4.3. Klient súhlasí s tým, že Poskytovateľ môže začať s poskytovaním Služby podľa týchto VOP okamžite po doručení riadne a úplne vyplnenej Zmluvy Poskytovateľovi.
4.4. Údaje uvedené Klientom v Zmluve budú použité iba za účelom plnenia predmetu Služby Poskytovateľom.
4.5. Klient prehlasuje, že všetky ním uvedené údaje v Zmluve, ako aj akékoľvek iné informácie poskytnuté počas trvania Služby, sú pravdivé.
5.1. Poskytovateľ sa zaväzuje:
5.1.1. Postupovať pri zariaďovaní záležitostí Klienta s odbornou starostlivosťou, v súlade so záujmami Klienta, ktoré sú mu známe alebo mu museli byť známe a podľa pokynov Klienta. 5.1.2. Podávať Klientovi na jeho požiadanie správy o stave a vývoji vymáhania jeho Nárokov.
5.1.2. Podávať Klientovi na jeho požiadanie správy o stave a vývoji vymáhania jeho Nárokov.
5.1.3. Chrániť práva a oprávnené záujmy Klienta, konať svedomito a čestne, dôsledne využívať všetky zákonné prostriedky a uplatňovať akékoľvek prostriedky, ktoré pokladá za prospešné pre Klienta.
5.1.4. Po ukončení Služby bez zbytočného odkladu vrátiť Klientovi akékoľvek doklady, ktoré od neho prevzal v súvislosti s predmetom Služby.
5.2. Poskytovateľ je oprávnený:
5.2.1. Vyžiadať si od Klienta akékoľvek stanovisko, podklady, alebo informácie súvisiace s plnením predmetu Služby
5.2.2. Vykonávať predmet Služby sám alebo prostredníctvom tretej osoby. V prípade použitia tretej osoby zodpovedá Poskytovateľ Klientovi rovnako, akoby predmet Služby vykonával sám.
5.2.3. V prípade vzniku potreby súdneho konania vedeného za účelom vymoženia pohľadávky od dlžníka je Poskytovateľ oprávnený udeliť v mene Klienta plnomocenstvo advokátovi alebo obchodnej spoločnosti poskytujúcej právne služby zapísaným v zozname advokátov alebo advokátskych spoločenstiev vedeným Slovenskou advokátskou komorou na zastupovanie Splnomocniteľa v súdnom konaní pred príslušným súdom.
5.3. Klient sa zaväzuje:
5.3.1. Zaplatiť Poskytovateľovi odmenu podľa podmienok uvedených v článku 8 VOP.
5.3.2. Neuplatňovať si počas trvania právneho vzťahu s Poskytovateľom nárok priamo voči leteckej spoločnosti bez oznámenia Poskytovateľovi. Vymoženie Nárokov Klienta alebo ich časti v dôsledku priamej činnosti Klienta nemá vplyv na zníženie odmeny Poskytovateľa.
5.3.3. Nesplnomocniť/nepoveriť počas trvania právneho vzťahu s Poskytovateľom inú osobu činnosťou rovnakou alebo obdobnou. Vymoženie Nárokov Klienta alebo ich časti v dôsledku činnosti takejto tretej osoby nemá vplyv na zníženie odmeny Poskytovateľa.
5.3.4. Poskytnúť Poskytovateľovi akúkoľvek súčinnosť potrebnú pri výkone predmetu Služby.
6.1. Klient berie na vedomie, že Poskytovateľ nie je oprávnený uznávať ani vybavovať akékoľvek reklamácie Klienta, ktoré sa týkajú leteckej prepravy či súvisiacich služieb, nakoľko ich neposkytuje.
6.2. Klient je oprávnený reklamovať Služby poskytnuté Poskytovateľom buď poštou na adresu sídla Poskytovateľa: Krásno nad Kysucou 1435, 023 02 Krásno nad Kysucou, alebo e-mailom na e-mailovej adrese: info@meskanieletu.sk . V prípade uplatnenia reklamácie Poskytovateľ vybaví reklamáciu Klienta najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
7.1. Klient udelí za účelom poskytnutia Služby Poskytovateľovi plnomocenstvo na všetky úkony súvisiace s uplatňovaním a vymáhaním pohľadávok, ktoré vznikli najmä na základe nariadenia EP a Rady (ES) č. 261/2004 a/alebo Dohovoru o zjednotení niektorých pravidiel pre medzinárodnú leteckú dopravu, a to v súvislosti s leteckou prepravou voči leteckej spoločnosti, ktoré nadobudne účinnosť odo dňa jeho prijatia Poskytovateľom.
8.1. Poskytovateľovi za výkon predmetu Služby patrí odmena iba v prípade úspešného vymoženia Nárokov Klienta alebo ich časti od leteckej spoločnosti.
8.2. Odmena Poskytovateľovi prináleží ako podielová odmena z každej prijatej platby pri plnení predmetu Služby, a to vo výške 35% zo sumy uhradeného Nároku alebo jeho časti na Účet Poskytovateľa (+ DPH) pri mimosúdnom vymožení Nároku.
8.3. V prípade vymoženia Nároku súdnou cestou prináleží Poskytovateľovi odmena vo výške 25 % (+ DPH) zo sumy vymoženého plnenia a priznané trovy súdneho a exekučného konania.
8.4. Klient berie na vedomie skutočnosť, že v prípade vymáhania nároku od Dlžníka súdnou cestou môže priamo Klientovi vzniknúť povinnosť nahradiť štátu, Dlžníkovi alebo tretej osobe (najmä svedok, znalec, tlmočník a pod.) trovy súdneho a/alebo exekučného konania, príp. iné trovy. V prípade, ak Klient nebude ochotný znášať riziko platenia trov podľa predchádzajúcej vety, môže pred začatím súdneho konania bezodplatne postúpiť svoju pohľadávku voči Dlžníkovi, ktorá je predmetom tejto Zmluvy, na Poskytovateľa, pričom v takomto prípade Poskytovateľ po úspešnom vymožení postúpenej pohľadávky uhradí Klientovi výlučne čiastku zodpovedajúcu 25 % zo sumy vymoženého plnenia, do ktorej sa však nezahŕňajú priznané (vymožené) trovy konania.
8.5. Poskytovateľ je oprávnený ponechať si z plnenia poskytnutého leteckou spoločnosťou sumu zodpovedajúcu výške príslušnej odmeny Poskytovateľa a zvyšnú časť plnenia je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do piatich (5) dní, od prijatia platby poukázať na bankový účet Klienta uvedený v Zmluve.
8.6. V prípade, že letecká spoločnosť poukáže plnenie priamo na účet Klienta alebo iný účet, ktorý Klient leteckej spoločnosti poskytol, je Klient povinný Poskytovateľa o tejto skutočnosti bezodkladne informovať, a odmena je v takom prípade splatná do piatich dní odo dňa poskytnutia plnenia Klientovi, a to vo výške podľa bodu 8.2 alebo 8.3 VOP na Účet Poskytovateľa.
8.7. Všetky náklady, ktoré Poskytovateľ vynaloží pri plnení predmetu Služby sú zahrnuté v odmene. Poskytovateľ nepožaduje poskytnutie preddavku na náklady súvisiace s predmetom Služby.
8.8. Klient berie na vedomie, že Poskytovateľovi v súvislosti s plnením predmetu Služby vznikajú náklady. V prípade, ak Klient bez vážneho dôvodu oznámi Poskytovateľovi, že od Zmluvy odstupuje po uplynutí 14-dňovej lehoty odo dňa uzavretia, je povinný nahradiť náklady, ktoré Poskytovateľovi vznikli.
9.1. Zmluva môže byť ukončená:
A. Dohodou Klienta s Poskytovateľom (Klient a Poskytovateľ ďalej spoločne len ako „Zmluvné strany“), pričom táto môže byť uzavretá aj prostredníctvom elektronického odoslania žiadosti o ukončenie Zmluvy jednou zo Zmluvných strán druhej Zmluvnej strane prostredníctvom e-mailových adries uvedených v záhlaví Zmluvy a účinnosť tejto dohody nastáva jej akceptáciou Zmluvnou stranou, ktorej bola adresovaná.
B. Výpoveďou zo strany Poskytovateľa, a to z akéhokoľvek dôvodu, resp. bez jeho uvedenia, a to v jednomesačnej výpovednej lehote, ktorá začína plynúť odo dňa doručenia výpovede poštou na adresu Klienta uvedenú v záhlaví Zmluvy. Výpoveď sa považuje za doručenú a výpovedná lehota začína plynúť aj okamihom vrátenia sa zásielky Poskytovateľovi.
C. Odvolaním Zmluvy z akéhokoľvek dôvodu, resp. bez uvedenia dôvodu zo strany Klienta. Zmluva zaniká okamihom doručenia písomného odvolania Zmluvy zo strany Klienta Poskytovateľovi. Odvolaním tejto Zmluvy je Klient povinný, v prípade, ak ešte nevznikol nárok Poskytovateľa na Odmenu, nahradiť Poskytovateľovi náklady podľa bodu 8.7 VOP. V prípade, ak už vznikol nárok Poskytovateľa na Odmenu, Klient sa zaväzuje uhradiť Poskytovateľovi plnú výšky odmeny.
10.1. Poskytovateľ týmto oznamuje Klientovi, že zmysle ust. § 13 ods. 1 písm. b) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bude Poskytovateľ ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania zmlúv spracúvať osobné údaje Klienta bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov Klienta bude vykonávané v predzmluvných vzťahoch medzi Poskytovateľom a Klientom a spracúvanie osobných údajov Klienta je nevyhnutné na plnenie zo zmluvy, ktorú Klient navrhuje uzatvoriť a v ktorej zároveň vystupuje ako jedna zo zmluvných strán. Spracúvanie osobných údajov Klienta bude vykonávané za účelom získania plnenia pre Klienta zo zmluvy uzatvorenej medzi Klientom a leteckým prepravcom (resp. cestovnou kanceláriou) a nárokov z nej vyplývajúcich, a to na základe výslovného splnomocnenia od Klienta.
10.2. Klient berie na vedomie, že osobné údaje ním poskytnuté budú zo strany Poskytovateľ ďalej poskytnuté príslušným nasledovným okruhom príjemcov v závislosti od individuálnych aspektov poskytnutia služby, ktorí sa môžu nachádzať aj v tretích krajinách: leteckí dopravcovia zabezpečujúci prepravu cestujúcich, letiská, úrady civilného letectva, cestovné agentúry, cestovné kancelárie, kuriérske spoločnosti, advokátske kancelárie.
10.3. Klient v predzmluvných vzťahoch medzi Poskytovateľom a Klientom a následne pri získavaní plnenia vyplývajúceho z prepravnej zmluvy či inej zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je Klient, uvádza spravidla svoje meno, priezvisko, adresu trvalého bydliska, telefonický kontakt a e-mailovú adresu kontaktnej osoby. V niektorých prípadoch letecká spoločnosť či cestovná kancelária môže žiadať doplnenie ďalších údajov. V prípade uvedenia nepravdivých, resp. neúplných údajov Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré by Klientovi vznikli.
10.4. Klient súhlasí s tým, aby Poskytovateľ poveril spracúvaním osobných údajov sprostredkovateľa. Klient súhlasí s cezhraničným tokom svojich osobných údajov výlučne pre potreby poskytnutia Služieb Poskytovateľom.
10.5. Klient týmto udeľuje Poskytovateľovi súhlas s kopírovaním a skenovaním úradných dokladov potrebných pre overenie a potvrdenie údajov poskytnutých Poskytovateľovi Klientom.
10.6. Klient vyhlasuje a v plnom rozsahu zodpovedá, že všetky ním uvedené údaje sú úplné a pravdivé. Klient vyhlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov, obzvlášť skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované aj ako trestný čin mohlo by byť dôvodom pre odmietnutia poskytnutia plnenia zo strany leteckého dopravcu, cestovnej kancelárie a iného povinného subjektu alebo dôvodom pre zrušenie objednávky. V prípade uvedenia nepravdivých, resp. neúplných údajov si Poskytovateľ vyhradzuje právo na okamžité zrušenie objednávky služby, resp. úpravu ceny alebo náhradu akýchkoľvek škôd spôsobených uvedením nepravdivých údajov v plnej výške. V tomto prípade Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré by Klientovi vznikli.
10.7. Osoba uskutočňujúca objednávku Služieb a poskytujúca osobné údaje všetkých klientov, ktorých sa Služba týka, zakliknutím príslušného políčka v Žiadosti o poskytnutie Služby na webovej stránke Poskytovateľa potvrdzuje, že je oboznámená v zmysle ust. § 13 ods. 1 písm. a) zákona č. 18/2018 Z. z., že Poskytovateľ spracuje a uschová ňou uvedené osobné údaje dotknutých osôb, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti Poskytovateľa v predzmluvných vzťahoch, pri plnení zmluvy atď. Zároveň táto osoba prehlasuje, že je oprávnená poskytovať osobné údaje všetkých dotknutých osôb, a to na základe ich splnomocnenia alebo jej toto oprávnenie vyplýva z právnych predpisov (napr. ako zákonnému zástupcovi). Bez zakliknutia tohto potvrdenia klientom nie je možné poskytnúť Služby, o ktorých poskytovanie táto osoba žiada.
10.8. Osobné údaje dotknutých osôb budú spracovávané počas doby nevyhnutnej na ochranu oprávnených záujmov Poskytovateľa, medzi ktoré patrí zohľadnenie možnosti podania reklamácie, preskúmania v konaní zahájenými kontrolnými orgánmi či podania žaloby v občianskoprávnom konaní. Poskytovateľ vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje zákona č. 18/2018 Z. z. na ochranu osobných údajov, Nariadenia Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
10.9. Zodpovednou osobou podľa § 44 a nasl. zákona č. 18/2018 Z. z. je ustanovený Ing. Juraj Švancár. Zodpovednú osobu je možné kontaktovať prostredníctvom elektronickej pošty na adrese gdpr@studiojs.sk.
10.10. Klient má právo na to, aby Poskytovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má právo na doplnenie neúplných osobných údajov.
10.11. Klient má právo na to, aby Poskytovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a to pri splnení podmienok uvedených v § 23 zákone č. 18/2018 Z.z. Ďalej má klient právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa podmienok uvedených v § 24 zákona č. 18/2018 Z.z. Klient má tiež právo získať od Poskytovateľa osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré mu poskytol, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa spracovanie vykonáva automatizovanými prostriedkami.
10.12. Klient má právo namietať spracúvanie jeho osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa konkrétnej situácie v prípadoch stanovených zákonom vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Poskytovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami klienta, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku.
11.1. Doručovanie písomností medzi Poskytovateľom a Klientom sa uskutočňuje najmä elektronicky na vzájomne si poskytnuté e-mailové adresy alebo poštou. V prípade poštových zásielok platí, že písomnosti adresované Poskytovateľovi sa zasielajú na adresu uvedenú v záhlaví týchto VOP. V prípade poštových zásielok adresovaných Klientovi sa písomnosť zasiela na adresu Klienta uvedenú v Zmluve, resp. na adresu neskôr oznámenú. Písomnosť zaslaná poštou Zmluvnou stranou na adresu druhej Zmluvnej strany, sa považuje za doručenú aj v prípade, ak sa vráti odosielateľovi ako nedoručená, a to bez ohľadu na dôvod vrátenia zásielky; za deň doručenia sa v tomto prípade považuje nasledujúci pracovný deň po dni odoslania.
11.2. Prípadné spory, týkajúce sa plnenia predmetu Služby alebo súvisiace akýmkoľvek spôsobom so Službou podliehajú právu Slovenskej republiky a budú riešené slovenským súdom.
11.3. Klient vyhlasuje, že s obsahom VOP sa riadne a podrobne vopred oboznámil, pričom všetky ustanovenia sú mu zrozumiteľné a v plnom rozsahu ich akceptuje a cíti sa byť nimi viazaný, a to momentom odoslania Zmluvy v zmysle týchto VOP.
11.4. Klient zodpovedá Poskytovateľovi za škodu spôsobenú Poskytovateľovi uvedením nepravdivých údajov v Žiadosti a/alebo Zmluve, alebo poskytnutím akýchkoľvek ďalších nepravdivých informácií počas doby trvania Služby, alebo porušením povinnosti Klienta v zmysle týchto VOP.
11.5. Znenie VOP je Poskytovateľ oprávnený meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
11.6. Tieto VOP sú platné a účinné odo dňa 1. novembra 2018.