Kedy nemám nárok na odškodné?

Odškodné - Kompenzácia

Kedy nemám nárok na odškodné?

Aj keď v prípade, že váš let mešká, prípadne ho rovno zrušia, môžete cítiť krivdu, nemusíte mať nárok na kompenzáciu. Znie to možno nespravodlivo, no je to tak. Letecká doprava je veľmi komplexná a aerolínie musia do úvahy brať veľké množstvo faktorov, ktoré môžu cestu ovplyvniť. Tiež im pripadá právo na ochranu seba a svojho podnikania.

Poďme sa teda spoločne pozrieť na prípady, kedy vám po zrušení, alebo meškaní letu neprináleží finančná kompenzácia.


Podmienky sú jednoduché a zrozumiteľné



Vždy však platí, že ak si nie ste istí, radšej sa nám ozvite a my vám preveríme, či máte nárok na kompenzáciu.

Najprv si povedzme o meškaní letu. Na odškodné nemáte právo, ak:


 

  1. Spoj meškal kvôli okolnostiam, ktoré letecká spoločnosť nemôže ovplyvniť. Napríklad sa náhle zhoršilo počasie a znemožnilo odlet, udiala sa živelná pohroma, začal sa štrajk zamestnancov, prípadne v cieľovej (alebo odletovej) destinácii vypukli občianske nepokoje, násilnosti alebo teroristický útok a podobne.
  2. Prílet do cieľového letoviska nebol o viac než tri hodiny neskôr, než pôvodne mal. Úplne jednoducho – ak ste mali priletieť o 13:00, no prileteli ste o 15:59, nárok, bohužiaľ, nemáte.
  3. Spoločnosť, ktorej služby využívate, nie je registrovaná v Európskej únii.

 

Veľmi podobné je to aj pri úplnom zrušení letu:

 

  1. Spoj bol zrušený z dôvodov, na ktoré letecká spoločnosť nemá žiaden dosah. Viď bod 1 v predošlej časti textu.
  2. Spoločnosť nie je registrovaná v EÚ – bod 3.
  3. Letecká spoločnosť vám o zrušení dala vedieť minimálne dva týždne pred pôvodným časom odletu ALEBO sedem až štrnásť dní pred odletom, pričom vám zabezpečila náhradný spoj, ktorý mal odlet najneskôr dve hodiny pred tým pôvodným ALEBO do siedmich dní pred odletom, pričom vám ponúkla spoj, ktorý mal odlet najneskôr jednu hodinu pred tým pôvodným.


zrušenie letumeškanie letuprávolegislatívanárok na odškodné