Zlé počasie – dôvod, pre ktorý vám odškodnenie priznané nebude

aug 19, 2020 | Práva pasažierov, Odškodné - Kompenzácia

 

Hmla, silný vietor, snehová víchrica ale i mnohé iné javy súvisiace s nepriazňou počasia sú hlavným dôvodom meškania i rušenia celej rady letov. Lety meškajú, dochádza k ich zrušeniu, ale napriek tomu nebudete mať nárok na odškodnenie. Prečo je to tak? Z dôvodu, ktorý sa nazýva mimoriadne udalosti.

Mimoriadne udalosti sú skupina javov, medzi ktoré počasie nepochybne patrí. Ich vznik a trvanie nie je možné predvídať so stopercentnou istotou. Samozrejme, dnes už máme k dispozícii modely predpovedajúce počasie, ale napriek tomu nikdy nie je možné so s určitosťou povedať či sa daný jav letisku vyhne alebo nie. A zvyčajne, keď túto istotu získavame, už je na prípadné zmeny príliš neskoro. Počas zlého počasia je znížená nielen viditeľnosť, ale v hre je oveľa viac faktorov, ktoré dokážu v podstatnej miere ovplyvniť bezpečnosť cestujúcich. A tak lietadlá ostávajú na letisku a cestujúci v odletových halách bez nároku na odškodné či občerstvenie, ktoré by im čakanie spríjemnilo a uľahčilo.

Na druhej strane však bývajú nepriaznivé poveternostné podmienky a hmla zneužívané ako univerzálne ospravedlnenie na to, prečo let meškal alebo bol zrušený. Je pravdou, že mimoriadne udalosti majú svoje opodstatnenie. Letecká spoločnosť nedokáže ovplyvniť politickú situáciu v krajine, štrajk letiskových zamestnancov či to, aké počasie vládne vonku. Vyplácanie odškodného je však suma, ktorú si žiadna spoločnosť nechce dobrovoľne nechať utiecť a tak sa môže stať, že zlé počasie bude odôvodnením i v prípade, že za oknami vládne dokonale blankytná obloha a povieva príjemný vánok.

Vo väčšine prípadov môže byť dobrým ukazovateľom i to, či ostatné lety odlietajú s meškaním alebo bez neho. Ak všetky ostatné lietadlá nemajú žiadny problém s počasím, je veľmi pravdepodobné, že letecká spoločnosť použila nepriaznivé počasie ako dôvod, prečo nevyplatiť odškodné, na ktoré majú cestujúci nárok.

Ak ste sa stali obeťou tohto typu jednania, je dobrým krokom obrátiť sa na spoločnosť, ktorá má skúsenosti s jednaním s aerolíniami  a dokáže sa s nimi dohodnúť na výške odškodnenia. Je to často jediná možnosť, ako sa dostať k sume, ktorá vám za zrušený či meškajúci let prináleží.

Myslite však i na to, že ak za oknami vládnu naozaj podmienky, počas ktorých by bola cesta lietadlom nebezpečná, nedá sa nič robiť. Niekedy jednoducho zasiahne vyššia moc a nedajú sa podniknúť iné kroky, ako čakať, kým sa počasie opäť umúdri. Je to rozumnejšie rozhodnutie, ako riskovať svoju bezpečnosť cestou, ktorá by bola ovplyvnená mnohými premennými a mohla by viesť ku tragickej katastrofe. Bezpečnosť je vždy na prvom mieste a predvídavosť je lepší spoločník, ako ospravedlňovanie sa za podcenenie situácie. Ak však máte pocit, že vám na odškodné vzniká nárok, neváhajte nás kontaktovať. V mene našej spoločnosti budeme s leteckou spoločnosťou komunikovať a vyjednáme výšku odškodného za vás.

Máte pocit, že vám prináleží odškodné? Ozvite sa nám!

Ak máte pocit, že máte právo na odškodné za meškanie letu, neváhajte a ozvite sa nám.

Bezplatne vám nárok overíme a v prípade jeho platnosti za vás budeme bojovať. Preberieme celú administratívnu ťarchu a komunikáciu s leteckou spoločnosťouna záver vám peniaze pošleme priamo na Váš účet.

Ozvite sa nám

Radi Vám pomôžeme a overíme Váš nárok zadarmo.