Odopreli vám nástup na palubu lietadla?

Odopretie nástupu na let patrí medzi naozaj nepríjemné prekvapenia. Dnes už, žiaľbohu, ide o pomerne častý trend. Letecké spoločnosti tak robia buď z dôvodu preplnenej paluby (predalo sa viac lístkov, než je miest v lietadle), prípadne kvôli spojeniu dvoch a viacerých letov do jedného. V takom prípade vám aerolinka je povinná zabezpečiť náhradný let do cieľovej destinácie. Ten však môže meškať. Ak sa vám niečo podobné prihodilo tak vedzte, že pravdepodobne máte nárok na odškodné. Mnoho cestujúcich o tomto však netuší a letecké spoločnosti tak nemusia nič platiť. My však vieme, kedy máte na kompenzáciu nárok. A s našimi dlhoročnými skúsenosťami radi pomôžeme aj vám.

Kedy máte nárok na odškodné za odopretie nástupu?

Právny rámec finančnej kompenzácie sa volá Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady č. 261/2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému úhrad a pomoci cestujúcim. Túto smernicu ovládame odzadu aj odpredu a stojíme na vašej strane.

V jednoduchosti ide o to, že ak sú splnené isté podmienky, máte nepopierateľné právo na finančnú náhradu za odopretie nástupu na palubu lietadla. Ktoré to sú?

  1. Samotné odopretie vstupu musí byť z dôvodu nedostatku miesta na palube, nesmie ísť o zvláštne okolnosti mimo kompetencii leteckej spoločnosti – rozhodnutie bezpečnostných zložiek/bezpečnostné riziko, nevhodné chovanie cestujúceho, neskorý príchod, nevyhovujúci zdravotný stav pasažiera a podobne.
  2. Poskytnutý náhradný let pristane v cieľovej destinácií viac ako tri hodiny neskôr (prípadne vôbec nebude poskytnutý), než je pôvodne plánovaný čas príletu.
  3. Prevádzkujúca letecká spoločnosť je registrovaná v členskom štáte EÚ (vrátane Islandu, Nórska a Švajčiarska), prípadne odlieta z letiska v takejto krajine.
  4. Cestujúci neprijal žiadnu kompenzáciu za dobrovoľné opustenie lietadla/nenastúpenie na palubu.

Ak sa všetky podmienky vzťahujú aj na vaše odopretie nástupu na palubu, máte nárok na odškodné. Náš profesionálny tím vám ho pomôže získať.

Extra tip: ak vám letecká spoločnosť odoprie vstup proti vašej vôli, máte nárok na poskytnutie občerstvenia, dvoch telefonátov zdarma a v prípade nutného prenocovania aj na ubytovanie v hoteli a prepravy medzi ním a letiskom.  

Aké odškodné vám pripadá?

 

Výška finančnej kompenzácie sa odvíja od vzdialenosti medzi miestom odletu a príletu. Rozlišujeme tri úrovne:

  • Vzdialenosť do 1 500 kilometrov – odškodné 250 €
  • Vzdialenosť do 3 500 kilometrov – odškodné 400 €
  • Vzdialenosť nad 3 500 kilometrov – odškodné 600 €

Konkrétny príklad:

„Martinovi bol odopretý vstup na palubu lietadla. Stalo sa tak kvôli tomu, že jeho let z Budapešti do Istanbulu bol z technických príčin spojený s ďalším a tým sa predčasne naplnili kapacity. Letecká spoločnosť mu ponúkla okamžitú finančnú kompenzáciu, no on ju odmietol. Zabezpečila mu tak náhradný let.

Pôvodne mal odlietať o 09:00 a priletieť do Istanbulu o 11:00, náhradný spoj mal však odchod posunutý až na 13:30. Do svojej destinácie tak priletel krátko po pol štvrtej. Ide o viac než tri hodiny oproti pôvodnému plánovanému príletu, vznikol mu tak nárok na finančnú kompenzáciu.

Konkrétne vo výške 250 €, keďže z Budapešti do Istanbulu to je menej než 1 500 kilometrov.„

Máte pocit, že vám prináleží odškodné? Ozvite sa nám!

Ak máte pocit, že máte právo na odškodné za meškanie letu, neváhajte a ozvite sa nám.

Bezplatne vám nárok overíme a v prípade jeho platnosti za vás budeme bojovať. Preberieme celú administratívnu ťarchu a komunikáciu s leteckou spoločnosťouna záver vám peniaze pošleme priamo na Váš účet.

Ozvite sa nám

Radi Vám pomôžeme a overíme Váš nárok zadarmo.